بسته بندی مقوایی، انواع و نکات آن

بسته بندی یکی از مهمترین ارکان عرضه کالاهای صنعتی و غیر صنعتی است. عرضه کالا به صورت های متفاوتی انجام می شود. بسته بندی مقوایی یکی از متداول ترین بسته بندی های صورت گرفته برای تولیدات مختلف در سطح واحدهای صنعتی و غیر صنعتی است. این نوع بسته بندی به اشکال مختلفی طراحی می شود و دستگاه های متفاوتی برای برش و تولید آن ها وجود دارد.

بسته بندی مقوایی بسیار ظریف تر و نازک تر از بسته بندی کارتنی است و در اغلب موارد برای عرضه محصولاتی با وزن کمتر به کار می رود. شرکت های کارتن سازی با طراحی انواع جعبه های مقوایی گام بسیار مهمی در افزایش کیفیت بسته بندی برداشته اند. این نوع بسته بندی صرفا به کالاهای تولیدی واحدهای صنعتی اختصاص ندارد و امروزه بسیاری از تولیدات غذایی و غیر صنعتی را در بر گرفته است.

ضخامت جعبه مقوایی

برای ساخت این جعبه ها می توان از مقواهای متفاوت با گرماژهای مختلف استفاده کرد. امروزه استفاده از مقواهایی که دارای یک لایه طوسی رنگ هستند بسیار متداول است. ضخامت جعبه با توجه به نوع محصول تعیین می گردد و تاثیر بسیار زیادی بر قیمت جعبه مقوایی خواهد داشت.

230 گرم بر متر مربع از مقوا قابلیت ساخت جعبه مقوایی با کمترین ضخامت ممکن را از حیث استانداردهای تایید شده دارد و با 550 گرم مقوا بر حسب متر مربع می توان ضخیم ترین جعبه مقوایی را تولید نمود. کمتر از 230 گرم قابلیت طراحی جعبه مقوایی را ندارد و در صورت به کارگیری بیشتر از  550 گرم مقوا می توان گفت بهتر است اصطلاح جعبه کارتنی را بر آن اطلاق نماییم.

انواع بسته بندی مقوایی

نوع بسته بندی با توجه به جنس و طراحی جعبه مورد نظر مشخص می گردد. جعبه مقوایی شامل انواع مختلفی از جعبه های مقوایی فانتزی و غیر فانتزی می گردد. امروزه انواع مختلفی از روش های عرضه محصولات ابداع شده است. عرضه میوه، مواد غذایی، وسایل صنعتی و … در قالب جعبه های مقوایی را بسته بندی مقوایی می نامند.

معمولا بسته بندی مقوایی با ضخامت کم به عنوان یک کاور و پوشش دهنده استفاده می شود و کمتر به عنوان یک نگهدارنده مورد استفاده واقع می شود با این حال می توان به انواع هارد باکس های ضخیم اشاره نمود که قابلیت حفظ کالا در شرایط نامساعد را نیز دارد.

استعلام قیمت و مشاوره رایگان

دلایل اهمیت کارتن سازی در رشد کسب و کارها

رشد و توسعه کسب و کارهای امروزی با صنایع مختلفی گره خورده است. اهمیت کارتن سازی و

تاریخچه صنعت بسته بندی

امروزه برای محافظت کامل از ماهیت و اصالت کالاها و محصولات، از بسته بندی استفاده می‌شود. به

بسته بندی مقوایی، انواع و نکات آن

بسته بندی یکی از مهمترین ارکان عرضه کالاهای صنعتی و غیر صنعتی است. عرضه کالا به صورت

Solverwp- WordPress Theme and Plugin